Optimaal presteren met goede voeding

Door te sporten kun je strakker en sterker worden. Ben je van plan om naast trainen ook op je voeding te letten? Wil je dus meer spiermassa en minder vetmassa? 

Door je spieren regelmatig met gewichten te trainen, verandert je lichaam. Je spieren kunnen makkelijker energie (calorieën) omzetten, de bloeddoorstroming wordt beter, de spiervezels veranderen en je spieren gaan vragen om de calorieën.

Mijn trainingen zorgen ervoor dat jouw spieren meer moeten werken. Spieren ‘willen’ namelijk voorkomen dat bij volgende inspanning opnieuw schade ontstaat.

Je spieren moeten dus sterker zijn en beter presteren dan de voorgaande training. Van belang is tussentijds herstel: juiste voeding, rust en slaap. Als je over een periode sterker/beter wordt , weet je dat je op de goede manier bezig bent. Dit proces wordt ook wel ‘supercompensatie’ genoemd. Als je dus regelmatig aan krachtsport doet en de intensiteit opvoert, zal de spier om energie blijven vragen en dus toenemen in omvang.

Hoe snel je resultaat ziet, hangt af van het herstel van je lichaam. Het herstel van je lichaam wordt bepaald door meerdere factoren, zoals eerder vermeld: één van de factoren die een grote rol hierin speelt is je voeding. Als jij de juiste voeding binnen krijgt, kun je het proces van je snel herstel bijzonder bevorderen. Een gebalanceerd voedingspatroon helpt jouw je doelen te realiseren.

Susie’s resultaat!

Om je doelen te behalen, zal je oude gewoontes moeten laten vallen en je nieuwe gewoontes eigen moeten maken.

Susie verbaast zich nog steeds tijdens de trainingen over hoe zij haar grenzen kan verleggen. Hard werken is wat Susie heeft gedaan en blijft doen, met inmiddels een geweldig resultaat! 

Wil jij ook je doelen bereiken op een realistische manier? Neem dan gelijk contact met mij op! 

TIP: probeer eens 1 van deze koolhydraatarme recepten. Makkelijk en snel op tafel, maar bovenal zijn ze heerlijk!

Japanse Tonijn Salade

Thaise Kokos Kippen Soep

Pittige Chili Con Carne

Luxe Mozzarella Salade